kobieta w okularach na basenie
sportTrening

DLACZEGO WARTO UCZĘSZCZAĆ NA BASEN?

63views

Pływanie na basenie to jedna z niewielu form ruchu, która w niewielkim stopniu obciąża stawy. Na pływalni można przemierzać kolejne baseny, ćwiczyć aquaerobik, zainteresować się piłką wodną lub wybrać jedną z innych, dostępnych dyscyplin, które prezentujemy tutaj: . Wystarczy wybrać się na pobliską pływalnię. Ruch w wodzie świetnie modeluje sylwetkę, pracują wszystkie mięśnie naszego ciała.

Korzyści uczęszczania na basen:

kobieta w kapeluszu na basenie
  • poprawia krążenie,
  • zmniejsza obrzęki,
  • wzmacnia mięśnie,
  • poprawia samopoczucie oraz likwiduje napięcie i stres,
  • pomaga zwalczyć cellulit,
  • masuje i ujędrnia ciało,
  • wysmukla sylwetkę

Rekreacyjne uczęszczanie na basen nie męczy tak jak inne formy aktywności fizycznej.

Czas zacząć – to naprawdę nie boli!

Jeżeli sądzisz, że na pływalni do której wyruszysz spotkasz tylko świetnych pływaków oraz sportowców, jesteś w błędzie! Niektórzy wcale nie potrafią pływać, ale chętnie korzystają z relaksu w wodzie. Większość osób nie pływa dobrze technicznie, daleko im do ideału. Basen jest dla każdego. Nie zastanawiaj się, korzystaj póki zdrowie na to pozwala!

Co daje pływanie na basenie?

widok na basen

Niezależnie od tego, jak pływamy, pracują praktycznie wszystkie mięśnie. Można jednak powiedzieć, że niektóre style w konkretnych warunkach są lepsze niż inne. Pływanie na grzbiecie jest na przykład najbardziej wskazane przy schorzeniach kręgosłupa. Nie powoduje takiego napięcia obręczy barkowej i wygięcia krzyża jak żabka.

Dla kogo basen?

Basen zaleca się każdemu, niezależnie od wieku czy kondycji. Pływanie ma zbawienny wpływ na każdy organizm oraz skutecznie pomaga w utrzymaniu zdrowia i dobrej kondycji.

Dla niemowląt

Małe dzieci uwielbiają wodę. Dziecko, które od najwcześniejszych lat jest z nią oswajane, rozwija się proporcjonalnie, jest znacznie zdrowsze, fizycznie sprawniejsze oraz bardziej uodpornione a tym samym mnie choruje. Dodatkowo woda jest świetną okazją do zabawy z rodzicami i pozytywnie wpływa na rozwój emocjonalny małego człowieka.

Przed pójściem na basen należy wybrać się ze swoją pociechą do lekarza, który je dokładnie zbada i wyda zaświadczenie o braku przeciwwskazań do korzystania z basenu. Naukę pływania może rozpocząć już dwumiesięczne dziecko. Mimo to szkół dla maluchów przyjmuje trzy i czteromiesięczne niemowlaki. Noworodek posiada wrodzoną zdolność do wstrzymania oddechu na kilka sekund, potrafi także pływać i świetnie się czuje w wodzie. Dlatego też warto od najwcześniejszych chwil przyzwyczajać dziecko do wody i podtrzymywać w nim te naturalne zdolności.

Przy wyborze odpowiedniego basenu należy zwrócić szczególną uwagę na doświadczonych instruktorów i profesjonalnych ratowników. Także temperatura wody musi być odpowiednia. Dla maluchów powinna wynosić ok. 32 – 37° Celsjusza, dla dzieci powyżej roku życia ok. 30°. Co najważniejsze, woda musi być czysta i często kontrolowana przez stację sanitarno-epidemiologiczną. Po basenie skórę niemowlaka należy posmarować oliwką nawilżającą, ponieważ woda bardzo wysusza skórę.

Dla młodzieży

 Pójście na basen to dobry sposób na spędzenie wolnego czasu. Łączy przyjemne z pożytecznym. Pływanie to jeden z najważniejszych czynników w procesie wychowania fizycznego dzieci i młodzieży. Zajęcia na basenie to świetna gimnastyka, która rozwija wszystkie grupy mięśniowe. Jednocześnie zapobiega wadom postawy oraz ogólnie podnosi sprawność ruchową. Jest to także doskonały i zarazem przyjemny sposób zwalczania nadwagi. Pływanie kształtuje także cechy motoryczne takie jak szybkość, koordynację ruchową, wytrzymałość i siłę.

Wpływa również na psychikę młodego człowieka, gdyż wyrabia takie cechy osobowości jak systematyczność, dyscyplinę, samodzielność, odwagę i siłę woli. Współczesne często przypominają kurorty sportowe – posiadają także różnego rodzaju zjeżdżalnie, bicze, masaże wodne oraz inne urozmaicenia, co powoduje, że żaden młody człowiek nie będzie się nudzić. Nad jego bezpieczeństwem czuwać będą ratownicy.

Dla starszych i chorych

Aqua-gimnastyka osób starszych na basenie

Basen jest odpowiednim miejscem dla osób po zawałach, operacjach kolan lub kręgosłupa. Nie obciąża, pozwala na ćwiczenie we własnym tempie, a woda sprawia, że chorzy szybciej powracają do zdrowia.

Dla dorosłych

Dorośli są kolejną grupą, która skorzysta z dobrodziejstw basenu. Piszemy o niej na samym końcu, bo w przypadku dojrzałych użytkowników pożytki z uczęszczania z basenu są połączeniem wszystkich wymienionych dotąd. Basen pomaga w kształtowaniu sylwetki, charakteru i zdrowia. Z tego powodu, jeśli jeszcze nie próbowałeś korzystać z jego dobrodziejstw, kup karnet i zacznij swoją wodną przygodę.

Leave a Response